Gå til sideindhold
ForsideFritidFind HoldFind hold på UgedagMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndagKnallertkørekortFind hold på skole / stedAuraskolenBohrskolenCosmosskolenUngdomshuset BrammingUrbanskolenVadehavsskolenSignaturskolenSeminariehuset RibeKonfus EsbjergGrønningen 3 BrammingFortunaskolenNovrupskolenGAME StreetMekkaUngdomsskolen EsbjergAfmelding af holdspørgsmål og svarElevinfoForsikringerKontakt fritidLedelseAdministrationPedeller og ITMusikstarterFritidsundervisere10. KlasseFlex10 - 10. klasseMålgruppeRetur til Flex10StudiemiljøRetur til Flex10UddannelsesvejledningOptagelseRetur til Flex10KontaktRetur til Flex10P-KlassenMålgruppeRetur til P-klassenStudiemiljøRetur til P-klassenUddannelsesvejledningOptagelseRetur til P-klassenKontaktRetur til P-klassenStudie 10Skoleåret 2021/2022Retur til Studie 10StudiemiljøFag og timetalBrug af ITBrobygning og praktikOSOSkolerejserLinksMålRetur til Studie 10UddannelsesvejledningVejledningBrobygning og praktikOptagelseRetur til Studie 10KontaktRetur til Studie 10Profilklasser - ordblinde eleverFrem 1010 plusSport og kulturklassenKaraktererCOOP CrewUddannelsesvejledningDagundervisningDe Små HoldMålgruppeRetur til De Små HoldStudiemiljøRetur til De Små HoldOptagelseRetur til De Små HoldKontaktRetur til De Små HoldFlex 10NovrupskolenMålgruppeRetur til NovrupskolenStudiemiljøRetur til NovrupskolenOptagelseRetur til NovrupskolenKontaktRetur til NovrupskolenUdvidet ModtagerklasseKaraktererProjekterCOOP CREWEsbjerg BrandkadetterGrejbankenUde med UngdomsskolenInformation vedr. sejladsPassageransvarsforsikringSikkerhedsinstruks8-timers førstehjælpskursusEndags-sikkerhedskususBeskyttede farvandeUdlån af kanoerBekendtgørelserMinimumskrav til sikkerhedsiOm osBestyrelsenSkolebestyrelsesreferaterVedtægterFor personaleLærer loginAnsat i UngdomsskolenKontaktLedelsenAdministrationPedellerLedige stillingerFremtidens folkeskoleLov om UngdomsskolerOrganisationsdiagramLedelseTeknisk-administrativTilgængelighed på UngdomsskolenUddannelsesvejledningPresse - artiklerUngdomsskolens historieUngdomsskolens politikkerVision 2022Værdier

Frem 10

Frem 10 er et tilbud til 10.klasses elever, der ønsker en erhvervsuddannelse.

 

Målet er at alle elever efter et år skal være afklaret og klar til at påbegynde en erhvervsuddannelse

.

Tilbuddet er bygget op på tre 'ben':

 

Det faglige:

Eleverne undervises i dansk, matematik og engelsk. Undervisningen er fordelt på to skoledage.

Der tages individuelle behov, så fordelingen af fag er med udgangspunkt i den enkelte elev.

Alle elever skal ved udgangen af forløbet være på et fagligt niveau der giver mulighed for at påbegynde en erhvervsuddannelse.

 

 

Praktik:

Alle elever skal tilbringe to dage i ugen ved en relevant virksomhed. Skoleåret er inddelt i tre perioder således der er mulighed for at afprøve tre forskellige brancher. Første virksomhed finder skolen. Efterfølgende findes virksomhederne i samarbejde med eleven. Der tages hensyn til elevens personlighed og geografi. Derfor skal der være et fysisk afklaringsmøde med den enkelte elev og forældrene.

Praktikken er dækket ind lovmæssigt af de 13 ugers tilladte praktikordning.

 

 

Personlig udvikling:

For at træffe et valg om fremtiden skal man kende sig selv. En dag i ugen arbejder vi med den personlige udvikling. Dette sker ved fysik aktivitet fx klatring, mountainbike, kano. Dette med henblik på at opbygge selvtillid og fællesskab. Ligeledes arbejdes der både individuelt og fælles med at kende sine grænser og værdier. Dette sker bl.a. ved arbejdet med MiLife.

 

En uge i Frem 10 kunne f.eks. se sådan ud:

 

Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag

 

Dansk - Matematik -Engelsk

 

Eleverne tilegner sig kompetencer til gennemførelsen af prøven i 10. klasse

 

 

Dansk - Matematik -Engelsk

 

Eleverne tilegner sig kompetencer til gennemførelsen af prøven i 10. klasse

 

Virksomhedspraktik

Delt i 3 perioder

Virksomhedspraktik

Delt i 3 perioder

Aktiv dag

 

Klatring , madlavning Mtb m.m 


Senest opdateret 25.11.2021 16:12 af MOLA

Link til Feliks fra Apricore - Leverandør af hjemmesiden