Gå til sideindhold
ForsideFritidFind HoldFind hold på UgedagMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndagKnallertkørekortFind hold på skole / stedAuraskolenBohrskolenCosmosskolenUngdomshuset BrammingUrbanskolenVadehavsskolenSignaturskolenSeminariehuset RibeKonfus EsbjergGrønningen 3 BrammingFortunaskolenNovrupskolenAlf Petersens atelierFotoværkstedet, HavnenGAME StreetMekkaYogaHusetUngdomsskolen EsbjergBrochure downloadAfmelding af holdFAQ: spørgsmål og svarElev infoForsikringerKontaktLedelseAdministrationPedellerInformation om Ungdomsskolen10. KlasseEUD 10MålgruppeRetur til EUD 10StudiemiljøRetur til EUD 10UddannelsesvejledningRetur til EUD 10OptagelseRetur til EUD 10KontaktRetur til EUD 10Flex10 - 10. klasseMålgruppeRetur til Flex10StudiemiljøRetur til Flex10UddannelsesvejledningOptagelseRetur til Flex10KontaktRetur til Flex10P-KlassenMålgruppeRetur til P-klassenStudiemiljøRetur til P-klassenUddannelsesvejledningOptagelseRetur til P-klassenKontaktRetur til P-klassenStudie 10Skoleåret 2020/2021Retur til Studie 10StudiemiljøFag og timetalBrug af ITBrobygning og praktikOSOSkolerejserLinksMålRetur til Studie 10UddannelsesvejledningVejledningBrobygning og praktikInformationsdageRetur til Studie 10OptagelseRetur til Studie 10KontaktRetur til Studie 10Profilklasser - ordblinde eleverKarakterCOOP CrewUddannelsesvejledningEUD 10Flex10 - 10. klasseP-klassenStudie 10DagundervisningDe Små HoldMålgruppeRetur til De Små HoldStudiemiljøRetur til De Små HoldOptagelseRetur til De Små HoldKontaktRetur til De Små HoldFlex 10NovrupskolenMålgruppeRetur til NovrupskolenStudiemiljøRetur til NovrupskolenOptagelseRetur til NovrupskolenKontaktRetur til NovrupskolenUdvidet ModtagerklasseKaraktererProjekter og samarbejdeCOOP CREWEsbjerg AkademietEsbjerg BrandkadetterGrejbankenÅben SkoleFriluftsaktiviteterKlar til prøveMILIFEPræstations og eksamensangstTeenagecoachingSejladsPassageransvarsforsikringSikkerhedsinstruks8-timers førstehjælpskursusEndags-sikkerhedskususBeskyttede farvandeUdlån af kanoerBekendtgørelserMinimumskrav til sikkerhedsiOm osBestyrelsenSkolebestyrelsesreferaterVedtægterHenrietteFor personaleLærer loginAnsat i UngdomsskolenInfo for undervisere 20/21SamtykkeerklæringKontaktLedelsenLedige stillingerLov om UngdomsskolerOrganisationsdiagramTilgængelighed på UngdomsskolenUddannelsesvejledningUngdomsskolens historieUngdomsskolens politikkerVision 2021VærdierPresse - artikler

MILIFE

 

MILIFE er Skandinaviens største forskningsbaserede uddannelses- og dannelseskoncept i personlig og social kompetenceudvikling for børn og unge.

 

Ungdomsskolen har uddannet 3 undervisere i MILIFE.

 

KEND DIG SELV, og følger op med DIT ROADMAP – karrierelæring for unge. Læs mere om de fire koncepter 

her.

 

MILIFE er baseret på en viden om, at den bedste læring sker i forbindelse med højt selvværd, høj involvering, positiv energi, fysiske aktiviteter, støttende relationer samt med indhold og læringsmiljøer, der er udfordrende, engagerende og meningsfulde.

 

Der foreligger efterhånden tydelig forskningsmæssig evidens for, at kompetencer som selvregulering, robusthed, vedholdenhed og empati både kan forbedre elevernes præstationer og bibringe de kompetencer, der er særligt vigtige for unge på vej ind på arbejdsmarkedet i den 4. industrielle revolutions tidsalder.

 

Dette fokus hænger antageligt også sammen med, at alt for mange unge ”har ondt i livet”. Vi må derfor give dem viden og værktøjer til, at de kan hjælpe sig selv videre, og vi kan læse ud af de rapporter, som bl.a. 

CEFU har udarbejdet, at de unge får bedre karakterer, større selvværd og mere mod på tilværelsen, når de har været igennem et MILIFE-forløb. 

 

 

MiLife

MiLife understøtter eleverne i at udvikle følelsesmæssig intelligens, giver øget selvindsigt og selvværd til at træffe bedre valg og tage ansvar, hvilket styrker relationerne i et læringsfællesskab og giver livsduelighed. Processen er klassebaseret og består af teori, praktiske øvelser og refleksion tilsat en passende mængde energizers og brainbreaks.

 

I samarbejde med klassens undervisere vælger vi at arbejde ud fra et af følgende områder:

  • Selvværd - Gennem arbejdet med elevens egne værdier og styrker lægges fundamentet til at kunne stå stærkere i sig selv og kende sit værd.
  • Kommunikation - Eleverne får mulighed for at udvikle et sprog til at tale om følelser og det der er svært, samtidig med at der sættes fokus på, hvordan bevidsthed om eget og andres kropssprog, kan understøtte en hensigtsmæssig kommunikation.
  • Hjernen som medspiller - Ud fra et indblik i forskellige hjerneprocesser, gives der nye handlemuligheder og en øget forståelse for egen og andres virkelighedsopfattelse, og dermed mulighed for at styrke læringsfællesskabet.


Senest opdateret 19.03.2020 12:53 af HESP

Link til Feliks fra Apricore - Leverandør af hjemmesiden