MILIFE

 

MILIFE er Skandinaviens største forskningsbaserede uddannelses- og dannelseskoncept i personlig og social kompetenceudvikling for børn og unge.

 

Ungdomsskolen har uddannet 3 undervisere i MILIFE.

 

KEND DIG SELV, og følger op med DIT ROADMAP – karrierelæring for unge. Læs mere om de fire koncepter 

her.

 

MILIFE er baseret på en viden om, at den bedste læring sker i forbindelse med højt selvværd, høj involvering, positiv energi, fysiske aktiviteter, støttende relationer samt med indhold og læringsmiljøer, der er udfordrende, engagerende og meningsfulde.

 

Der foreligger efterhånden tydelig forskningsmæssig evidens for, at kompetencer som selvregulering, robusthed, vedholdenhed og empati både kan forbedre elevernes præstationer og bibringe de kompetencer, der er særligt vigtige for unge på vej ind på arbejdsmarkedet i den 4. industrielle revolutions tidsalder.

 

Dette fokus hænger antageligt også sammen med, at alt for mange unge ”har ondt i livet”. Vi må derfor give dem viden og værktøjer til, at de kan hjælpe sig selv videre, og vi kan læse ud af de rapporter, som bl.a. 

CEFU har udarbejdet, at de unge får bedre karakterer, større selvværd og mere mod på tilværelsen, når de har været igennem et MILIFE-forløb. 

 

 
MiLife

MiLife understøtter eleverne i at udvikle følelsesmæssig intelligens, giver øget selvindsigt og selvværd til at træffe bedre valg og tage ansvar, hvilket styrker relationerne i et læringsfællesskab og giver livsduelighed. Processen er klassebaseret og består af teori, praktiske øvelser og refleksion tilsat en passende mængde energizers og brainbreaks.

 

I samarbejde med klassens undervisere vælger vi at arbejde ud fra et af følgende områder:

  • Selvværd - Gennem arbejdet med elevens egne værdier og styrker lægges fundamentet til at kunne stå stærkere i sig selv og kende sit værd.
  • Kommunikation - Eleverne får mulighed for at udvikle et sprog til at tale om følelser og det der er svært, samtidig med at der sættes fokus på, hvordan bevidsthed om eget og andres kropssprog, kan understøtte en hensigtsmæssig kommunikation.
  • Hjernen som medspiller - Ud fra et indblik i forskellige hjerneprocesser, gives der nye handlemuligheder og en øget forståelse for egen og andres virkelighedsopfattelse, og dermed mulighed for at styrke læringsfællesskabet.


Senest opdateret 19.03.2020 12:53 af HESP

Link til Feliks fra Apricore - Leverandør af hjemmesiden